تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو

تعمیر گیربکس رنو

رنو یک شرکت خودروسازی قدیمی است که دو مدل از ساندرو را عرضه کرده است. مدل اتوماتیک آن از گیربکس اتوماتیک برای انتقال قدرت استفاده می کند و مدل استپ وی آن نیز از گیربکس دستی جهت انتقال نیروی تولیدی موتور بهره می‌ برد. جعبه دنده اتوماتیک ساندرو بسیار حساس است و باید بررسی شود تا از به وجود آمدن مشکلات جدی و بزرگ و هزینه بالای تعمیر آن جلوگیری شود.

 همانطور که می دانید جعبه دنده اتوماتیک ساختاری پیچیده و حساس تر نسبت به مدل دستی دارد به همین دلیل هزینه تعمیرات آن بالاتر است. از طرف دیگر با توجه به وارداتی بودن این مدل خودرو قطعات آن گرانقیمت اند و از این رو باید مراقب سلامتی گیربکس خودرویتان باشید. رانندگی اصولی و درست می تواند نقش زیادی در افزایش طول عمر و عدم نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک داشته باشد.

تعمیرات گیربکس رنو یکی از سختترین کارهاست که کاملا تخصصی است و کار هرکسی نیست زیرا به داشتن مهارت زیادی نیاز دارد. امروزه نیز به دلیل افزایش تعداد خودروهای اتوماتیک نیاز به تعمیر گاه تخصصی بیش از پیش احساس می شود.
 برای تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو نیز باید شناخت دقیق از ساختار و عملکرد آن داشت و این امری بسیار مهم است.

تهران گیربکس که از مدرن ترین تعمیرگاه گیربکس رنو در تهران است از تعمیرکار ماهر و مجرب در این زمینه تشکیل شده است و در کوتاه ترین زمان و با بهترین هزینه این قطعه مهم از خودرو را بررسی و تعمیر می کند. تمامی خدمات انجام گرفته توسط تیم تخصصی ما با ارائه ضمانت انجام می شود، پس با خیال راحت خودرویتان را به ما بسپارید.

رنو یک کمپانی محبوب فرانسوی است که در سال ۱۸۹۹ تاسیس شد و در زمینه تولید خودروهای سواری و تجاری در حال فعالیت است. تلاش شبانه روزی باعث شد که این شرکت پیشرفت زیادی داشته باشد و عنوان نهمین کمپانی خودروسازی دنیا را به خود اختصاص دهد. این برند در سال ۲۰۱۷ توانست به همکاری با دو شرکت میتسوبیشی و نیسان دست پیدا کند. شرکت نگین خودرو نیز نمایندگی محصولات رنو را در ایران بر عهده دارد.

 حضور رسمی این برند در ایران به سال ۸۳ برمی گردد که در آن زمان پارس‌ خودرو موفق شد اولین قرارداد را با رنو ببندد. تندر ۹۰ نیز ثمره اولین همکاری این دو شرکت است. سال ۸۷ نیز نگین خودرو عنوان نماینده رسمی رنو را گرفت. به این ترتیب فعالیت این شرکت فرانسوی در ایران به اوج رسید. محصولات جذاب مانند ساندرو، تلیسمان، داستر و کلئوس وارد بازار کشور شد.

 یکی از محبوب ترین ها ساندرواست که توسط شرکت داچیا ساخته شد اما در بازار جهانی جهت فروش بیشتر با برند رنو شناخته شده است. این خودرو در سال ۲۰۰۷ تولید و چندین سال است که در بازار ایران حضور پیدا کرده است.
 رنو ساندرو در ایران توسط شرکت پارس خودرو تولید می شود و دارای دو مدل ساندرو اتوماتیک و ساندرو استپ وی است. این خودرو در رنج قیمت خودروهای مانند لیفان  x50و برلیانس h320 رقابت می کند. این خودرو دارای دو گیربکس دستی به اتوماتیک است که در این مطلب می ‌خواهیم تعمیر این قطعه از آن را مورد بررسی قرار دهیم و هر آنچه لازم است در  این رابطه ذکر کنیم.

سرویس های دوره ای و عیب یابی گیربکس رنو

عیب یابی و بررسی جعبه دنده اتوماتیک رنو به تبحر و تجربه بالایی نیاز دارد. تهران گیربکس با بهره مندی از تیمی ماهر و ابزارآلاتی درجه یک مشکل جعبه دنده خودرویتان را در کوتاه ترین زمان ممکن تشخیص می ‌دهد. یکی از کارهایی که مانع از خراب شدن و نیاز به تعمیر گیربکس رنو خواهد شد، انجام مرتب سرویس دوره‌ای است که باید آن را جدی بگیرد.

 بسیاری از افراد به انجام مرتب سرویس‌های دوره‌ای را چندان توجهی نمی کنند و همین باعث می‌ شود که هزینه های تعمیر زیادی گریبانگیرشان شود.
 برای انجام سرویس های دوره ای می توان روی تیم ما حساب کرد زیرا تمامی سرویس های گیربکس را با بهترین کیفیت انجام می دهند.

 در صورت انجام سرویس گیربکس رنو، مانند تعویض به موقع روغن گیربکس، تعویض فیلتر روغن و … تا سال ها می تواند بدون مشکل کار کند.

 یکی از کارهایی که در سرویس دوره ای تهران گیربکس انجام می گیرد تعویض روغن است. اگر به دفترچه راهنمای خودرو های رنو نگاه کنید متوجه خواهید شد که برای اکثر آنها زمان تعویض روغن تعیین شده است و باید به کیلومتر شمار آن نگاه کنید. البته دنده ای یا تماتیک بودن خودرو نیز در این امر دخیل است.
 جنس و زمان تعویض روغن جعبه دنده اتوماتیک با واسکازین یا همان روغن جعبه دنده دستی متفاوت است. در ادامه در خود در خصوص تعویض روغن گیربکس رنو بیشتر بحث خواهیم کرد.

تعویض روغن گیربکس رنو

روغن گیربکس از چرخ دنده ها و دیگر اجزای گیربکس در برابر فشار زیاد محافظت می‌ کند و موجب روانتر کار کردن آنها، افزایش طول عمر قطعات، کاهش درجه حرارت و همچنین کاهش سروصدا آنها خواهد شد. این مایع در کل، در بهبود عملکرد و افزایش راندمان خودرو نقش دارد.

 اما روغن گیربکس مانند دیگر روغن های خودرو پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهد و مانند قبل نمی تواند به درستی در روانکاری و کاهش دمای اجزا موثر باشد. از این رو تمامی خودروهای این برند به تعویض روغن نیاز دارند.


 اما سوالی که کاربران میپرسند چگونگی تشخیص زمان تعویض روغن جعبه دنده اتوماتیک و دستی خودروهای رنو است؟
 اگر صداهایی مانند جیغ زدن را از جعبه دنده خودرو شنیدید بلافاصله آن را متوقف و روغن را چک کنید. اگر روغن تیره بود و رنگی غیر از قرمز روشن داشت، باید تعویض شود. تفاوتی میان گیربکس دستی به اتوماتیک نیست اگر تعویض دنده به سختی انجام گرفت باید روغن گیربکس را عوض کنید.

همچنین با کثیف بودن روغن گیربکس ممکن است خودرو بعد از تعویض دنده کمی با تاخیر عمل کند. این تاخیر اگر بیش از ۶۰ ثانیه باشد باید روغن را تعویض و مایع جدید و شفاف را جایگزین آن کنید.

 اگر هنگام فشار دادن پدال گاز یا ترمز خودرو بدون هیچ دلیلی به سمت جلو یا عقب می رود می تواند به دلیل کثیف بودن روغن گیربکس باشد که مانع از جریان پیدا کردن آن می ‌شود. جهت انجام تعویض روغن به تعمیرگاه گیربکس رنو مراجعه کنید زیرا خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید و به دستگاه های خاصی نیاز دارد. تعویض روغن به روش دستی تقریبا منسوخ شده است زیرا مشکلاتی را برای جعبه دنده به وجود می آورد.

تعمیرات انجام گرفته در تهران گیربکس

  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو لتیتود
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو اسکالا
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو تالیسمان
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو داستر
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو استپ وی
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو لاگونا
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو کولئوس
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو کپچر
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو سفران

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک ال 90

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

تعمیر گیربکس تالیسمان

تعمیر گیربکس داستر

تعمیر گیربکس کولئوس

تعمیر گیربکس بنز

تعمیر گیربکس اتومات پژو

 

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. باقر معتمد

    آيا شما گيربکس مگان ۲۰۰۰ اتوماتيک را هم سرويس می کنيد منظورم تعويض روغن گيربکس با دستگاه و تعويض فيلتر روغن گيربکس است
    آيا اين گيربکس ها modulator هم دارند

دیدگاهتان را بنویسید