تعمیر گیربکس cvt

شما در حال مشاهده هستید تعمیر گیربکس cvt

 امروزه استفاده از گیربکس اتوماتیک CVT در میان کمپانی های خودروسازی رایج شده و در هر خودروی شهری، سواری، هاچ بک و حتی کراس ‌اور مشاهده خواهید کرد.
 تعمیر گیربکس cvt  تخصص ماست. مرکز تعمیر گیربکس تهران گیربکس با بهره مندی از کادری متخصص و مجرب در کمترین زمان و با به صرفه ترین قیمت مشکلات جعبه دنده خودرویتان را رفع میکند و خودرویی سالم را تحویلتان می‌دهد. در این مطلب قصد داریم مشکلات این قطعه را بررسی و نکات مرتبط با آن را خدمتتان ذکر کنیم.

خدمات تهران گیربکس برای گیربکس cvt

خدمات تعمیرگاه تهران گیربکس

گیربکس اتوماتیک cvt

برای اولین بار لئوناردو داوینچی بود که ایده ساخت جعبه دنده cvt را مطرح کرد و نخستین طراحی دستی از یک سیستم انتقال نیرو با ضریب تغییر را در سال ۱۴۹۰ انجام داد و پس از آن شرکت خودروسازی داف برای اولین بار از آن در خودروهای خود استفاده کرد. در واقع مهندس هلندی هاب فن دورن، جعبه ‌دنده cvt که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد را طراحی کرد .

cvt که به سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته شناخته شده است یکی از انواع گیربکس های اتوماتیک است که به وسیله دو فولی که با یک تسمه یا زنجیر به هم متصل شده اند قابلیت تولید بی نهایت ضریب دنده پیوسته را ممکن میسازد. با استفاده از این جعبه دنده در خودرویتان دیگر هیچ تعویض دنده ای وجود ندارد اما بی نهایت ضریب دنده برای انتقال قدرت تولیدی موتور به چرخ های جلوی خودرو وجود دارد و یکی از دلایل بالا بودن هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک همین پیچیدگی های آن است.

در گیربکس اتوماتیک CVT به جای چرخ دنده ها از دو فولی مخروطی استفاده شده است که یکی از فولی های مخروطی نیروی تولیدی موتور را دریافت و از طریق تسمه به پولی خروجی جعبه ‌دنده انتقال خواهد داد. به نوعی نقش محرک را داشته و نیروی موتور را منتقل می کند. فولی دیگر متحرک است که نیرو را به چرخ ها انتقال می‌دهد. این جعبه دنده ساختاری پیچیده و حساس دارد که باید به خوبی از آن مراقبت کنید؛ زیرا اگر یکی از قطعات آن آسیب ببیند موجب مشکل پیدا کردن کل گیربکس در دراز مدت خواهد شد. به همین دلیل نباید نسبت به مشکلات آن بی توجه باشید، باید در اسرع وقت آنها را رفع کنید.

 مزایای گیربکس CVT

عمل تعویض دنده در cvt نسبت به دیگر گیربکس های اتوماتیک به نرمی صورت می گیرد، به نحوی که راننده صرفاً با شتاب گرفتن خودرو آن را احساس میکند . CVT خرابی کمتر موتور و انتقال بهتر گشتاور تولیدی پیشرانه را سبب می شود. این در حالی است که در تعویض سریع دنده ها و مجزا بودن آنها باعث می‌شود که موتور در صورت تغییرات سرعت، بهینه عمل کند. به علاوه جعبه دنده CVT رادمان و عملکرد بهتری دارد و موجب کاهش ذرات آلاینده و مصرف سوخت خواهد شد.

تعمیر گیربکس CVT

تعمیرات گیربکس cvt

اطلاع پیدا کردن از علائم گیربکس CVT می تواند به شما کمک کند که در زمان مناسب و قبل از، خرابی گیربکس اتوماتیک و یا مشکل پیدا کردن سیستم خودرو به یک تعمیرگاه گیربکس CVT مراجعه کنید و تعمیر این قطعه مهم از خودرویتان را به دست تعمیرکاران متخصص بسپارید. بنابراین آشنایی با این علایم بسیار مهم است و باید حتما خطاهای هر چند کوچک جعبه دنده را جدی بگیرید و در اولین فرصت به تعمیرگاه مراجعه کنید .

 این علایم شامل :

  • لرزش چرخ دنده ها
  • شنیدن صداهای عجیب از زیر کاپوت
  • روشن شدن چراغ هشدار خودرو
  • سخت شدن تغییر دنده و یا ماندن خودرو در حالت دنده
  • گاز هرز خوردن گیربکس CVT
  • تاخیر در تعویض دنده
  • شنیدن صدا در هنگام دنده خلاص
  • نشت روغن از جعبه دنده و …

تعمیر گیربکس اتوماتیک CVT از کارهای تخصصی در حوزه تعمیر خودرو به حساب می‌آید که کار هرکسی نیست و به دانش و تجربه بالایی نیاز دارد، از این رو پیدا کردن یک تعمیرگاه تخصصی و کاربلد در این زمینه که مورد تایید باشد و بتواند در سرویس های دوره ای و یا تعمیر، باکیفیت و به صرفه عمل کند در اولویت است.

 تهران گیربکس که از تعمیرگاه های تخصصی تعمیر جعبه دنده انواع خودروهای داخلی و خارجی در تهران است، تعمیر انواع گیربکس های اتوماتیک CVT ،DCT ،AMT،  و … را تحت پوشش خود قرار می دهد. تمامی تعمیرات این مرکز با ضمانت ارائه می شوند و نیازی نیست در این باره نگران باشید.

با وجود اینکه رانندگی با جعبه دنده اتوماتیک نسبت به دستی راحت تر است، اما مدل اتوماتیک به دلیل بهره مندی از ساختار هیدرومکانیکی حساسیت بیشتری دارد که همین موضوع مستلزم انجام سرویس های دوره ای منظم و مراقبت بیشتر از آن است. همان طور که می دانید جعبه دنده های اتوماتیک انواع مختلفی دارند به همین دلیل باید تعمیرگاهی را انتخاب کنید که از دانش لازم جهت تعمیر انواع مختلف آنها برخوردار باشد. تهران گیربکس یکی از این مراکز قابل اعتماد است که انواع خدمات و تعمیر گیربکس های مختلف را انجام میدهد.

 تعویض روغن گیربکس CVT

تعویض روغن گیربکس cvt

گیربکس های اتوماتیک باید حتماً روغن کاری شوند. با تعویض به موقع روغن CVT عمر قطعات آن افزایش می یابد. دلیل این امر هم کاهش اصطکاک میان آنهاست. با روانکاری قطعات، سر و صدای آنها کمتر شده و دمای گیربکس نیز به کاهش پیدا می‌کند.

 دقت داشته باشید که در صورت استفاده از بهترین روغن گیربکس هم باز پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهد و باید روغن تازه را جایگزین آن کنید. زیرا در طولانی مدت خاصیت خنک کنندگی و روانکاری خود را از دست خواهد داد.
 با فرا رسیدن زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک باید بدون توجه به هزینه تعویض روغن، بلافاصله در صدد عوض کردن آن برایید، زیرا عملکرد مطلوب جعبه دنده به این روغن وابسته است.

 قطعات گیربکس در صورت عدم کارکرد مناسب روغن به هم ساییده می شوند و جعبه دنده بیشتر در معرض استهلاک و خرابی قرار می گیرد. زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک CVT در خودروهای مختلف متفاوت است و باید بر اساس توصیه های داخل دفترچه راهنمای خودرو عمل کنید. اما در کل پس از پیمودن 30 تا 100 هزار کیلومتر لازم است تعویض روغن انجام شود. البته با چک کردن کیفیت آن نیز می‌توان به زمان تعویض آن پی برد. دقت داشت باشید که خودتان نمی توانید این کار را انجام دهد زیرا کاملا تخصصی است و باید در تعمیرگاه انجام شود. به علاوه عمل تعویض روغن نیز بهتر است با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک انجام بگیرد که هیچ روغن کهنه و سوخته ای در داخل جعبه دنده باقی نماند.

دیدگاهتان را بنویسید