علائم تمام شدن صفحه کلاچ گیربکس اتومات

شما در حال مشاهده هستید علائم تمام شدن صفحه کلاچ گیربکس اتومات

رانندگان حرفه‌ای کسانی هستند که سعی دارند با کلیۀ مسائل فنی مربوط به خودروی خود آشنا شوند. یکی از مهم‌ترین مواردی که در این زمینه باید به سراغ آن بروید،‌ شناخت علائم تمام شدن صفحه کلاچ گیربکس اتومات است. در صورت عدم توجه به این علائم، سیستم کلاچ خودروی شما کاملاً آسیب می‌بیند و در پی آن تعمیرات گیربکس اتومات ضرورت می یابد.

مشاوره رایگان: 09122005630

ویدیوی معرفی تهران گیربکس:

 

اگرچه در خودروهای اتوماتیک رانندگان دیگر نیازی به استفاده از پدال کلاچ ندارند، اما این بدان معنا نیست که این سیستم در چنین خودروهایی به کار گرفته نمی‌شود. با کمک کلاچ می‌توان دنده‌ها را با سرعت بالایی تعویض کرد، آن هم بدون اینکه به ساختار آن‌ها هیچ‌گونه آسیبی وارد شود. صفحه‌کلاچ یک قطعۀ مصرفی است که با گذشت زمان فرسوده خواهد شد. با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی را در مورد آسیب این بخش از خودرو به عنوان یکی از علائم خرابی گیربکس اتوماتیک به شما عزیزان ارائه کنیم.

صفحه‌کلاچ باید در بازه‌های زمانی مختلف تعویض شود.

افزایش میزان دمای کلاچ

اولین مورد از علائم تمام شدن صفحه کلاچ گیربکس اتومات افزایش ناگهانی دمای آن است. در این حالت، گرم شدن صفحه‌کلاچ منجر به ایجاد یک بوی نامطبوع می‌شود که به‌سادگی می‌توان آن را حس کرد. این افزایش دما بسیار خطرناک است و می‌تواند طول عمر گیربکس را نیز کمتر و قطعات مختلف را فرسوده کند.

سر و صدای بیش از حد در زمان عوض شدن دنده‌ها

از بین نشانه‌های تمام شدن صفحه‌کلاچ گیربکس اتومات ایجاد سروصدای بیش از حد جزء شایع‌ترین موارد به شمار مي‌رود. در واقع اکثر کاربرانی که با چنین مشکلی روبه‌رو می‌شوند از سروصدای بسیار زیاد در زمان تعویض دنده‌ها می‌نالند. در این شریط می‌توان مطمئن بود که صفحه‌کلاچ عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌دهد و تنها در حال آسیب رساندن به سیستم کلاچ خودرو است. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم پس از شنیدن هر گونه سروصدای غیرعادی، سریعاً به تعمیرکاران ماهر مراجعه کنید و موضوع را با آن‌ها در میان بگذارید.

تمام شدن صفحه‌کلاچ علائم مختلفی دارد.

تأخیر در نحوه تعویض دنده‌ها

همان‌طور که گفته شد، صفحه‌کلاچ نقش مهمی در فرایند تعویض کردن دنده‌ها ایفا می‌کند. طبیعتاً وقتی که این بخش از سیستم کلاچ خراب شده باشد، روند تعویض دنده‌ها به‌خوبی انجام نمی‌شود و در نتیجه، مشکلات متعددی برای رانندگان به وجود مي‌آيد. به‌عنوان مثال در زمان تغییر دادن دنده‌ها با یک تأخیر قابل توجه مواجه می‌شویم. البته باید به این نکته اشاره کرد که چنین موضوعی می‌تواند به‌دلیل کاهش روغن گیربکس نیز رخ دهد.

حرکت ناگهانی دنده‌ها روی هم

آخرین مورد از علائم تمام شدن صفحه کلاچ گیربکس اتومات که باید به آن اشاره کنیم حرکت ناگهانی دنده‌ها بر روی هم یا لغزش آن‌ها است. این مورد زمانی رخ می‌دهد که عملاً صفحه‌کلاچ به پایان عمر خود نزدیک شده باشد. حرکت دادن خودرو در چنین حالتی بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به ایجاد آسیب‌های جانی و مالی شود. در خودروهای گیربکس اتوماتیک وقتی که این حالت رخ می‌دهد عملاً نمی‌توان ماشین را حتی در فواصل کوتاه نیز جابه‌جا کرد. بهتر است برای انتقال خودرو در این حالت از خودروبرهای سفارشی استفاده شود.

مزایای تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس

تماس با سرپرست تعمیرگاه: 09122005630

خراب بودن صفحه‌کلاچ منجر به خراب شدن گیربکس می‌شود.

آیا این مشکل قابل رفع است؟

پاسخ به این پرسش مثبت است به شرطی که به مراکز تعمیر معتبری همچون تهران گیربکس مراجعه کنید. تعمیرکاران پس از بررسی کلیۀ علائم تمام شدن صفحه کلاچ گیربکس اتومات در صورت نیاز این بخش را تعویض خواهند کرد. اینکه برای خودروی شما باید از چه صفحه‌کلاچی استفاده شود توسط تعمیرکاران مشخص خواهد شد.

اولین مرحله در این زمینه، جدا کردن صفحه‌کلاچ قبلی است. همین قسمت بیشترین زمان را به خود اختصاص می‌دهد، زیرا باید با دقت فراوانی انجام شود. در غیر این صورت امکان آسیب دیدن سایر بخش‌های سیستم کلاچ گیربکس اتوماتیک وجود دارد. سپس نوبت به بررسی قطعات دیگری همچون بلبرینگ‌ها و دیسک کلاچ می‌رسد.

اگر این قطعات نیز نیاز به تعویض داشت باشند، تعمیرکاران اقدامات موردنیاز را روی آن‌ها انجام می‌دهند. در مرحلۀ پایانی، صفحه‌کلاچ جدید در قسمت مربوطه قرار می‌گیرد. سپس تست‌های مختلفی پشت سر گذاشته خواهد شد تا مشخص شود که آیا صفحه‌کلاچ جدید به‌خوبی عمل می‌‌کند یا خیر. اگر مشکلی وجود نداشت، خودرو به کاربران تحویل داده می‌شود.

هر خودرو دارای صفحه‌کلاچ اختصاصی خود است.

سخن پایانی

وقتی از مهم‌ترین بخش‌های یک خودرو صحبت می‌کنیم، باید حتماً به صفحه‌کلاچ نیز بپردازیم. این صفحه اجازه می‌دهد تا روند تعویض دنده بدون مشکل انجام بگیرد و آسیبی به گیربکس وارد نشود. البته صفحه‌کلاچ جزء اقدامی محسوب می‌شود که با گذشت زمان حالت اولیۀ خود را از دست می‌دهد و فرسوده می‌شود. خواندن مقاله اجزا گیربکس اتوماتیک در این زمینه مفید خواهد بود.

از بین علائم تمام شدن صفحه کلاچ گیربکس اتومات باید به مواردی همچون ایجاد سروصدای بیش از حد از سمت گیربکس، تأخیر در زمان تعویض دنده‌ها و همچنین حرکت ناگهانی دنده‌ها در کنار هم یاد کنیم. تعمیرکاران مجرب با بررسی هر یک از این علائم، نسبت به تعویض صفحه‌کلاچ اقدام می‌کنند تا بتوانید دوباره از خودروی خود استفاده کنید.

تماس با متخصص تعمیرات: 09122005630

دیدگاهتان را بنویسید