علت لرزش گیربکس اتومات

شما در حال مشاهده هستید علت لرزش گیربکس اتومات

در مورد علت لرزش گیربکس اتومات چه می‌دانید؟ گیربکس‌های اتومات بسیار حساس هستند و سیستم پیچیده‌ای دارند. در برخی موارد ممکن است در زمان روشن کردن یا در حالت درجا گیربکس این خودروها با لرزش مواجه شود. این مسئله ممکن است نشان دهنده وجود آسیب در گیربکس یا کم شدن روغن آن باشد. برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید باید با علائم خرابی گیربکس اتوماتیک از جمله لرزش گیربکس اتوماتیک آشنا باشید.

مشاوره رایگان: 09122005630

ویدیوی معرفی تهران گیربکس:

در ادامه تمامی علت‌های لرزش گیربکس‌های اتومات را با هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های اصلی گیربکس اتومات خودرو

نحوه بررسی لرزش گیربکس اتومات

در ابتدا بهتر است نحوه بررسی لرزش گیربکس‌های اتومات را بررسی کنیم. زمانی که در حالت در جا و توقف خودرو به طور ناگهانی می‌لرزد، گیربکس شما با مشکل مواجه شده است. در این زمان بهتر است در ابتدا از وجود روغن گیربکس کافی درون آن اطمینان حاصل کنید.

به شما توصیه می‌کنیم برای بررسی سایر قطعات گیربکس از افراد متخصص و مجرب کمک بخواهید. دقت داشته باشید که گیربکس قطعه‌ای بسیار حساس است و نمی‌توان به راحتی آن را مورد بررسی قرار داد. این کار باید تنها توسط تعمیرکاران حرفه‌ای انجام شود تا از آسیب به سایر قطعات خودرو جلوگیری شود.

مزایای تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس

تماس با سرپرست تعمیرگاه: 09122005630

رفع مشکل لرزش گیربکس و کم شدن روغن آن

علت‌های لرزش گیربکس اتومات

گیربکس یکی از مصرفی‌ترین قطعات موجود در خودروهای اتومات است. این قطعه در طول زمان ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شود و شما را به دردسر بیندازد. با شناخت علت لرزش گیربکس اتومات می‌توانید در سریع‌ترین زمان این مشکل را حل کنید. از جمله مهم‌ترین دلایل این لرزش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود مشکل در توربین گیربکس

نخستین مسئله‌ای که باعث ایجاد لرزش در گیربکس می‌شود، خراب شدن توربین است. توربین یکی از مهم‌ترین اجزای مبدل گشتاور است که نیرو را از چرخ‌ها به گیربکس منتقل می‌کند. زمانی که این قطعه دچار مشکل می‌شود، خودروی شما قادر به شتاب گیری نخواهد بود و لرزش‌های متعددی در زمان تعویض دنده را تجربه خواهید کرد.

وجود نشتی در گیربکس

وجود نشتی مسئله بعدی است که باعث به وجود آمدن لرزش در گیربکس خودروی اتومات خواهد شد. نشتی روغن گیربکس باعث کاهش سطح آن می‌شود و دردسرهای زیادی برای شما ایجاد می‌کند. در واقع در این زمان میزان اصطکاک میان قطعات مختلف افزایش پیدا می‌کند و گیربکس شما داغ می‌شود و نمی‌تواند به درستی کار کند.

نحوه عیب‌یابی گیربکس خودروهای اتومات

عیب یابی خودروهای اتوماتیک

خراب شدن دسته موتور

می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین علت‌های لرزش در گیربکس خراب شدن دسته موتور است. دسته موتور قطعه‌ای است که پیشرانه را به گیربکس متصل می‌کند. این قطعه وظیفه اصلی حفظ تعادل خودرو و گیربکس را بر عهده دارد و در صورتی که دچار مشکل و خرابی شود، عملکرد ماشین مختل می‌شود و گیربکس به لرزش می‌افتد. برای تعمیر این قطعه حتماً از تعمیرکار گیربکس اتوماتیک کمک بگیرید.

خراب شدن و کاهش روغن گیربکس

دیگر علت لرزش گیربکس اتومات خراب شدن و کم شدن روغن گیربکس است. این روغن وظیفه روانکاری قطعات درونی گیربکس را بر عهده دارد. در صورتی که سطح آن با کاهش مواجه شود، اجزای درونی داغ می‌شوند و باعث لرزش گیربکس می‌شوند. دقت داشته باشید که پس از طی مسافت 40 تا 60 هزار کیلومتری باید روغن گیربکس خودرو را تعویض کرده تا از آسیب به سایر قطعات جلوگیری کنید.

شل شدن قطعات درونی گیربکس

اگر در زمان روشن کردن خودرو گیربکس شما با لرزش مواجه می‌شود، بهتر است سفت بودن قطعات آن را بررسی کنید. گیربکس همواره در حال فعالیت است و قطعات آن نیز بدون استراحت کار می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود پس از مدتی پیچ‌ها و سایر اجزای موجود در گیربکس شل شوند و لرزشی در گیربکس به وجود آورند. برای رفع این مشکل حتماً از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بخواهید و به هیچ وجه خودتان این کار را انجام ندهید.

فرسوده شدن قطعات گیربکس

همان طور که گفته شد گیربکس وظایف بسیار مهمی برعهده دارد. با گذشت زمان ممکن است قطعات درونی آن فرسوده شوند و نتوانند به درستی عملکرد خود را انجام دهند. در این زمان تنها کافی است قطعه فرسوده شده را با یک قطعه نو جایگزین کنید. از این طریق شتاب خودروی شما افزایش پیدا می‌کند و گیربکسی سالم‌تر خواهید داشت.

بهترین روش برای تعمیر گیربکس خودرو اتومات

بهترین روش تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو

خرابی زنجیر و تسمه فلزی گیربکس

دیگر علت لرزش گیربکس اتومات خراب شدن تسمه فلزی است. این زنجیر قرقره‌های موجود در گیربکس را به هم متصل می‌کند و در صورت خرابی باعث ایجاد لرزش در قرقره‌ها و گیربکس می‌شود. شما می‌توانید به راحتی از طریق چشم این تسمه را بررسی کنید و در صورت وجود خرابی از تعمیرکار برای تعویض این قطعه استفاده کنید و گیربکسی سالم‌تر داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با علت لرزش گیربکس اتومات آشنا کنیم. گیربکس این خودروها بسیار حساس و پیچیده است و به راحتی دچار لرزش می‌شود. از جمله علت‌های ایجاد لرزش می‌توان به خراب شدن تسمه فلزی، کاهش روغن گیربکس، مشکل در توربین، فرسوده شدن قطعات و شل شدن آن و … اشاره کرد. شما می‌توانید از طریق کارشناسان و تعمیرکاران تهران گیربکس در سریع‌ترین زمان ممکن این لرزش را برطرف کنید.

تماس با متخصص تعمیرات: 09122005630

میلاد سرلک

میلاد سرلک هستم. مهندسی مکانیک خوندم و بیش از 16 سال سابقه تعمیر گیربکس خودرو دارم. 10 سالی هست که به صورت تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای خارجی و ایرانی رو انجام میدم. هدفم اینه که تمامی تجارب شخصی، اطلاعات فنی و نکات مهم انواع گیربکس های اتوماتیک رو اینجا با شما به اشتراک بگذارم

دیدگاهتان را بنویسید