تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 می بایست ابتدا عیب یابی دقیق انجام شود و سپس کارشناسان با تجربه که در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 آموزش دیده باشند قطعات معیوبرا تعمیر یا تعویض نمایند. جهت کاهش هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 ضروری است اقدامات نگهداری و سرویس گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 که در این مقاله ذکر خواهد شد با دقت به انجام برسد.
به شدت هزینه این گیربکس بالاست اما در مجموعه تهران گیربکس این کار با قیمت حدود نصف نمایندگی کار انجام میشود.

معرفی جیلی GC6

مدل های مختلف جیلی GC6 از سال 96 تا 97 در بازار کشور موجود است. این خودرو دیفرانسیل جلو از گیربکس اتوماتیک 4 دنده سود می برد. موتور چهار سیلندر ان نیز 1.5 لیتر حجم دارد و می تواند 105 اسب بخار نیرو تولید کند. حداکثر گشتاور موتور جیلی GC6 141 نیوتن متر بوده و حداکثر سرعت ان نیز 160 کیلومتر بر ساعت است. از جمله مزایای مهم جیلی GC6 را می توان مصرف سوخت کم آن دانست. مصرف سوخت ترکیبی جیلی GC6 در صد کیلومتر تنها 6 لیتر می باشد.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 حتما باید در تعمیرگاه تخصصی و مجاز گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 به انجام برسد. گیربکس این خودرو بسیار تخصصی است و نباید توسط افراد کم تجربه تعمیر شود همانطور که برای گیربکس های مدل cvt مانند تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x33 به کارشناس و تیم تخصصی مراجعه می شود. اما کارشناسان تهران گیربکس برای مواقع اضطراری که دسترسی به تعمیرکار متخصص ندارید راهکارهایی را در نظر گرفته اند که در صورت از کار افتادن گیربکس با به کار بستن این راهکارها ممکن است بتوانید به صورت موقت گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 خود را راه اندازی نموده و در اولین فرصت جهت عیب یابی دقیق و تعمیر کامل به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه نمایید. این راهکارهای بدین شرح می باشند:

  • ابتدا خودرو را خاموش کنید و برای 5 دقیقه بست باتری را بردارید. این کار سبب می شود خطاهای موقت از حافظه کامپیوتر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 پاک شود.
  • بست باتری را متصل کنید. اکنون باید اقداماتی جهت تنظیم مجدد کامپیوتر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 انجام شود.
  • بدون فشردن پدال گاز و یا هیچ دکمه و اهرمی و در وضعیتی که اهرم گیربکس نیز در دنده خلاص قرار دارد خودرو را روشن کنید.
  • سه مرتبه و در فواصل سی ثانیه ای با همین شرایط عدم فشردن پدال گاز و دنده در حالت خلاص خودرو را خاموش و روشن کنید.
  • اکنون تنظیم گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 در کامپیوتر سیو شده و می توانید خودرو را روشن کرده به آرامی حرکت نمایید.

به یاد داشته باشید که در صورتی که گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 صدا یا لرزش شدیدی داشته باشد حرکت دادن خودرو می تواند لطمات جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشد. لذا در این مواقع بهتر است تنها توسط جرثقیل خودرو را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 منتقل کرده و کار را به دست تعمیرکاران حرفه بسپارید.

سرویسهای مهم جهت نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 لزوما به معنای انجام سرویس خاصی نیست بلکه مجموعه اقداماتی که سبب کاهش استهلاک گیربکس شود را نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 می نامند. مهمترین این اقدامات به شرح زیر هستند:

  • مطالعه دفترجه راهنما خودرو: ابتدا باید دفترچه راهنمای خودرو را به خوبی مطالعه کنید و نکاتی را که کمپانی سازنده برای نگهداری از گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 در نظر گرفته به خاطر بسپارید.
  • رانندگی مناسب و افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: نحوه استفاده شما از خودرو می تواند استهلاک وارده بر بخشهای مختلف را مشخص کند. مهمترین مسئله در رانندگی مناسب برای افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 را می توان به اجتناب از حرکتهای مارپیچ و پر شتاب دانست. هر چقدر میزان گازو ترمز گرفتن پشت سر هم راننده بیشتر شود استهلاک گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 نیز بیشتر خواهد شد.همچنین عدم حرکت با سرعت متعارف مخصوصا در جاده هایی با شیب تند یا لغزنده و یا هنگامی که بار سنگینی در خودرو وجود دارد از جمله اقدامات مناسب برای نگهداری از گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 به شمار می روند.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: بر خلاف تصور برخی از رانندگان روغن گیربکس نیز مانند روغن موتور خودرو احتمال فاسد شدن دارد. بلکه می توان گفت فاسد شدن آن با توجه به عدم توجه اکثر رانندگان می تواند خطرناکتر نیز باشد. روغن گیربکس سالم به رنگ قرمز روشن است امام هنگامی که روغن فاسد شود رنگ آن سیاه شده و چسبندگی آن نیز از بین می رود.
  • بازدید ماهانه گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: توصیه می شود ماهی یک بار جهت چک کردن و بازدید گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 خود به تعمیرگاه تخصصی گیربکس مراجعه کنید. اگر فرصت این کار را ندارید می توانید هر سه ماه یکبار این کار را انجام دهید و اگر حتی هر سه ماه یکبار نیز نمی توانید گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 خود را بازدید کنید لااقل باید در زمان تعویض روغن موتور بازدید ظاهری گیربکس به انجام برسد. مهمترین مواردی که در بازدید دوره چک می شوند شامل نشتی و سطح روغن گیربکس و کیفیت روغن و صدا و دما و لرزش غیر عادی گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 می باشند.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: فیلتر روغن نیز مانند روغن گیربکس ممکن است آسیب ببیند و کارایی خود را از دست بدهد. می توان گفت پس از روغن گیربکس مهمترین بخش مصرفی در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 فیلتر روغن است. توصیه می شود در هر زمان که روغن گیربکس خود را به هر دلیلی عوض می کنید نسبت به تعویض فیلتر روغن نیز اقدام کنید.
  • عدم استفاده از رینگ و لاستیک غیر متعارف: اگر رینگ و لاستیک خودرو را با اندازه های غیر متعارف نصب کنید نسبت دور موتور تغییر کرده و لذا فشاری بیش از فشار طراحی بر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 وارد می آید که در دراز مدت می تواند خطرناک باشد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است هر قسمت نیز قطعات مخصوص به خود را دارد که قطعا هزینه تعمیر و تعویض قطعات مختلف با یکدیگر متفاوت است. لذا بهتر است ابتدا خودرو را برای کارشناسی دقیق به تعمیرگاه تهران گیربکس انتقال دهید تا پس از عیب یابی هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 مشخص گردد. در مجموعه تهران گیربکس اولویت بر کیفیت خدمات گذاشته شده است. چرا که با عیب یابی دقیق و تعمیر حرفه ای عملا از تعمیرات دوباره گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 خود پیشگیری می کنید. با این حال هزینه تعمیر گیربکس در این مجموعه نیز با توجه به لحاظ کردن حداقل حاشیه سود نسبت به دیگر تعمیرگاه های مجاز گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 کمتر خواهد بود.

علامتهای هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

اگر قطعه کوچکی درون گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 خراب شده باشد ابتدا اختلال ناچیزی در عملکرد گیربکس بوجود می اید. در ادامه این خرابی سبب می شود به سایر قطعات مرتبط فشار بیشتر وارد آید و در بسیاری از مواقع خرابی های متعدد دیگری نیز در پی خواهد آمد. بدین ترتیب بهتر است هر گونه خرابی را ابتدای امر رفع نمایید تا تعمیرات پر هزینه و زمان بر گیربکس به شما تحمیل نشود. مهمترین نشانه هایی که از خرابی های کوچک در داخل گیربکس خبر می دهند به شرح زیر هستند:

  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: زوزه کشیدن می تواند دلایلی مانند خرابی بلبرینگ یا کاهش سطح روغن داشته باشد. دومین مورد حتی ممکن است بسیار خطرناکتر نیز باشد چرا که کاهش سطح روغن می تواند ناشی از نشتی روغن بوده و باعث شود قطعات متحرک بدون روانکاری مناسب کار کنند و استهلاک بسیار شدیدی را متحمل گردند.
  • ضعف خنک کن به شدت دارد که باعث تداخل آب و روغن گیربکس میشود که باعث خرابی کیت فیبری میشود.
  • خرابی باند ترمز دنده 2 که باعث گاز هرز بین دنده 1 و 2 میشود.
  • ضعیف شدن توربین که باعث میشود کشش خوبی نداشته باشیم.
  • گیر کردن دنده گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: گاهی ممکن است اهرم دنده در موقعیتی خاص گیر کند و هنگام تعویض دنده به مشکل بر بخورید. در این مواقع ممکن است با کمی تلاش موفق شوید دنده را تعویض کنید اما باید دانست که این مسئله نشانه ای از خرابی در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 بوده و باید عیب اصلی گیربکس را پیدا و برطرف کنید.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: روشن شدن چراغ چک به صورت دائم یا موقت می تواند علامتی بسیار مهم باشد از خرابی های بالقوه در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6. لذا در اولین مرتبه ای که متوجه روشن شدن چراغ چک گیربکس شدید بلافاصله به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 مراجعه کنید و یا اینکه لااقل به صورت تلفنی موضوع را با کارشناسان ما در میان بگذارید.
  • بوی سوختگی در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: در ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد که گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 بوی سوختگی بدهد. اما با توجه به قطعاتی برقی که در داخل گیربکس وجود دارند این احتمال هست که بر اثر خرابی یکی از این قطعات و یا بروز اتصالی در سیم کشی برق گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 قطعه مذکور آمپر بیش از حد کشیده و بوی سوختگی در داخل اتاق خودرو به مشام برسد.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: تفاوت تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 با زوزه کشیدن گیربکس اینجاست که زوزه کشیدن صدایی ممتد است در حالی که تقه زدن صدایی منقطع و پشت سر هم می باشد و می تواند ناشی از خرابی های به مراتب بزرگتری باشد.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: لرزش یکی از نشانه های هشدار دهنده مهم در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 به شمار می رود که می توانند دلایل بسیاری داشته باشد. از آنبالانسی چرخ دنده ها گرفته تا شل بودن اتصالات گیربکس و حتی خرابی اویل پمپ ممکن است به لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 منجر شوند.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: یکی دیگر از نشانه های هشدار دهنده در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 گاز هرز خوردن آن است. این عبارت به وضعیتی اطلاق می شود که راننده پدال گاز را فشار می دهد اما خودرو شتاب لازم را ندارد. در موارد شدید حتی با صورت فشردن پدال گاز سرعت خودرو نه تنها افزایش نمی یابد بلکه کاهش نیز پیدا می کند.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

بسته به مدل خودرو در دفترچه راهنما مسافت خاصی برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 در نظر گرفته شده است. این مسافت معمولا بین 40 تا 60 هزار کیلومتر در نظر گرفته می شود. همچنین در صورتی که مدت زمانی طولانی روغن گیربکس را تعویض نکرده باشید حتی اگر به این مسافت نرسید نیز ممکن است روغن گیربکس فاسد شود و لذا تعویض آن توصیه می شود. به طور نرمال هر 10 هزار کیلومتر در خصوص این مسئله را یک سال در نظر می گیرند بدین ترتیب اگر مسافت مورد نیاز برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 شما 40 هزار کیلومتر باشد باید ظرف چهار سال حداکثر روغن گیربکس را تعویض کنید و اگر مسافت 60 هزار کیلومتر در نظر گرفته شده می توانید 6 سال از روغن استفاده کنید. البته این مسئله وابستگی مستقیمی به کیفیت روغن مصرفی دارد. لذا ضروری است حتما از روغن با کیفیت و اصلی بهره ببرید.

مهمترین سوالات در خصوص گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

چه سرویسهایی برای نگهداری بهتر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 باید به انجام برسد؟

مهمترین اقدامات در بخشهای بالا توضیح داده شد اما سه اقدام اساسی جهت کاهش استهلاک گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 را می توان تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن گیربکس و همچنین بازدید ظاهری را دانست.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 چه ارتباطی به کاهش سطح روغن دارد؟

اگر سطح روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 کاهش یافته باشد سطح اصطکاک بین چرخ دنده ها به خوبی روانکاری نمی شود و لذا ممکن است صدایی مانند صدای زوزه کشیدن از گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 به گوش برسد.

آیا در صورت بروز ایراد تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 می تواند خودرو را حرکت داد؟

به طور کلی حرکت کردن خودرو با وجود ایراد در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 می تواند مشکلاتی را بوجود بیاورد. اما اگر تقه زدن کم باشد و همراه با لرزش نباشد ممکن است بتوانید ریسک کرده و خودرو را تا رسیدن به تعمیرگاه به حرکت درآورید.

وضعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 به چه شرایطی گفته می شود؟

شرایط خاصی که در ان گیربکس به صورت اتوماتیک در وضعیت دنده سه قفل می شود وضعت اضطراری دنده سه می گویند. در این حالت امکان تعویض دنده وجود ندارد اما ممکن است با خاموش و روشن کردن خودرو به سبکی که در بخش تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 گفته شد مشکل رفع شود.

آیا تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 در دوره های مشخصی باید انجام شود؟

معمولا دوره های 40 تا 60 هزار کیلومتر برای تعیوض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 در نظر گرفته می شود که این اعداد با توجه به مدل خودرو  همچنین نحوه رانندگی شما متفاوت خواهد بود.

آیا در خودروهای هیبریدی نیز نیاز به تعویض روغن مانند گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 وجود دارد؟

قطعا هر خودرویی که از روغن در گیربکس اتومات خود استفاده کند با توجه به فشار بالایی که در بین چرخ دنده ها وجود دارد این روغن ممکن است فاسد شود و همانند گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 نیاز به تعویض روغن گیربکس وجود خواهد داشت.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 چه دلایلی دارد؟

مهمترین دلیل برای گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 را می توان خرابی کلاچ دانست. البته کاهش فشار روغن نیز ممکن است به این ایراد منجر شود. لذا پیشنهاد می شود ابتدا فشار روغن تست شود سپس کلاچ جهت تعمیر باز گردد.

گیر کردن دنده در وضعیت پارک در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 را چطور می توان برطرف نمود؟

به کار بستن راهکارهای تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 ممکن است مشکل گیر کردن دنده در وضعیت پارک را برطرف نماید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس جیلی

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند rv7

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند x7

تعمیر گیربکس اکتیون

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

 

دیدگاهتان را بنویسید