تعمیر گیربکس چینی

خودروهای چینی از سالهای اول دهه ۸۰ وارد بازار ایران شدند. صنعت خودروسازی چینی سابقه چندانی ندارد، اما مانند صنعت های دیگر این کشور با وجود نقص هایی در ابتدای فعالیت باز به سرعت توانست پیشرفت کند.

 خرید و فروش این خودروها در بازار ایران از سالهای گذشته تا الان فراز و فرودهای زیادی داشته است. اولین خودروی چینی که خریداران ایرانی با آن آشنا شدند ام وی ام بود که توسط شرکت مدیران خودرو وارد کشور شد.
این خودروها به دلیل ظاهر زیبا و جذابی که نسبت به خودروهای داخلی و قیمت مناسبی که داشتند توانستند توجه ایرانیان را به خود جلب کنند.

 از آن به بعد شرکت های چینی بازار ایران را رها نکردند و با افزایش کیفیت و امکانات رفاهی خودروهای تولیدی خود در تلاش بودند که جایگاه خود را در بازار ایران تثبیت کنند. امروزه شرکت‌های خودروسازی چینی مختلفی محصولات خود را وارد ایران می کنند و مونتاژ آنها در داخل کشور و با همکاری شرکت‌های داخلی انجام خواهد گرفت.

تعمیر گیربکس چینی

در حال حاضر خودروهای چینی زیادی در بازار ایران وجود دارند که بسیار پرطرفدار هستند؛ زیرا نسبت به خودروهای تولید داخلی یک سر و گردن بالاتر اند و امنیت بیشتری را فراهم می کنند. از جمله این خودروها می توان به ام وی ام، چری، تیگو، برلیانس، چانگان، لیفان و … اشاره کرد.

گیربکس خودروهای چینی را می توان در دسته پرکاربردترین نوع گیربکس های صنعتی در بازار کشورهای مختلف از جمله ایران دانست. جعبه دنده چینی قابلیت پایین آوردن تعداد دنده ها و در مقابل بالا بردن گشتاور را دارد، همچنین می‌تواند موجب تزریق قدرت به موتور خودرو شود. اما نسبت به دیگر خودروها حساسیت بالاتری دارد. این مدل جعبه دنده به راننده این امکان را می دهد که بتواند سرعت خود را در هر شرایطی کنترل کند که ساده‌ترین آنها گیربکس مکانیکی است.

انواع گیربکس های چینی شامل:

  • گیربکس DCT
  • گیربکس MT
  • گیربکس AMT
  • گیربکس CVT
  • گیربکس AFT

از جعبه دنده خودرویتان به خوبی مراقبت کنید؛ زیرا فهمیدن اینکه کدام تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک، تجربه و دانش کافی جهت تعمیر گیربکس خودروهای چینی دارد کار سختی است. دقت داشته باشید که تعمیر جعبه دنده کاری کاملاً تخصصی است و یک تعمیرکار ساده نمی تواند مشکلات آن را برطرف کند و در اکثر موارد باعث می‌شود که دوباره هزینه زیادی برای تعمیر این قطعه خودرویتان پرداخت کنید و مجددا آن را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

نکته دیگر قابل تامل این است که تفاوت زیادی بین تعمیرکار گیربکس اتومات و تعویض آن وجود دارد. اکثر قطعات آسیب ‌دیده گیربکس قابل تعمیر اند؛ اما بعضی از تعمیرکاران بی ‌تجربه که تخصص کافی در این زمینه ندارند آنها را تعویض می کنند. در حالیکه در تعمیرگاه های تخصصی در تلاش‌اند که تمام قطعات آسیب دیده را به جای تعویض به درستی تعمیر نمایند.

مهمترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که جعبه دنده اتوماتیک خودروهای چینی نسبت به دیگر خودروها تخصصی تر هستند و نباید آنها را درهر تعمیرگاهی تعمیر کنید.
 تهران گیربکس یکی از مراکز معتبر تعمیر گیربکس خودرو چینی در تهران است که از تعمیرکارانی ماهر، متخصص و با تجربه تشکیل شده است و خودرویتان را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت تعمیر می کنند. تمامی خدمات ارائه شده توسط این تعمیرگاه ضمانتی میباشند، بنابراین لازم نیست نگرانی در این بابت داشته باشید. پس با خیال راحت خودرویتان را به ما بسپارید.

چه زمانی باید روغن گیربکس خودروهای چینی را تعویض کرد

یکی از مواردی که باید در گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی به آن توجه زیادی داشته باشید تعویض روغن است. زیرا در اکثر موارد از تعمیر آنها جلوگیری می کند.

با توجه به اینکه جعبه دنده های چینی از قطعات مختلفی تشکیل شده اند، نمی‌توان به طور کامل همه آنها را توضیح داد.
 اما مهمترین آنها مبدل گشتاور، دنده ها، پمپ هیدرولیک و کلاچ های هیدرولیک، سوپاپ ها و … است.

 در صورت عدم تعویض به موقع روغن گیربکس کلاچ و باندهای داخلی آن آسیب خواهند دید، به علاوه کلاچ ها برروی هم می لغزند و انتقال نیرویی صورت نخواهد گرفت.
 یکی دیگر از دلایل تعویض روغن وجود براده های ریز داخل روغن است که وارد مجرا روغن کاری می شوند و مانع از روغن کاری اصولی قطعات جعبه دنده خواهد شد و از این رو جعبه دنده خودرویتان مشکل پیدا می کند.

این قطعات آسیب دیده می توانند سوپاپ و یا دنده ها باشند. از این رو هنگام سرویس دوره ای خودرو، روغن گیربکس را چک می کنند که اگر براده هایی را درون آن مشاهده کردند روغن جدید را جایگزین آن نمایند.
 زمان انجام تعویض روغن معمولاً در دفترچه راهنمای خودرو ذکر شده که در حالت معمول ۴۵ تا 60 کیلومتر است.

در صورت احساس کردن لرزش خودرو هنگام تعویض دنده و یا اینکه در این هنگام ضربه وارد می شود، باید خودرویتان را نزد تعمیرکار ببرید تا روغن و فیلتر را بررسی کند. دقت داشته باشید که شرایط رانندگی نیز بر روی کیفیت روغن خودرو تاثیر می گذارد. به همین دلیل در صورت رعایت نکردن، باید زودتر از موعد مقرر نسبت به تعویض روغن گیربکس خودرو اقدام کنید.

 البته به یاد داشته باشید که خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید؛ زیرا کار هرکسی نیست و در تعمیرگاه تخصصی با استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک انجام می گیرد.

سرویس های دوره ای گیربکس چینی

سرویس های دوره گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی امری بسیار مهم است که نباید نسبت به آن بی ‌توجه باشید؛ زیرا عملکرد این قطعه به شرایط نگهداری، تعویض روغن و سرویس های دوره ای بستگی دارد. همانطور که در بالا اشاره شد عملکرد جعبه دنده با استفاده از فشار روغن انجام می‌گیرد، از این رو سرویس به موقع خودرویتان می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد مطلوب و طول عمر آن داشته باشد.
 سرویس دوره ای جعبه دنده خودروهای چینی نیز مانند دیگر قسمت های آن به بازدیدهای دوره ای نیاز دارد که آن هم به زمان و یا کارکرد آن وابسته است. در کل نباید از این قطعه مهم غافل شوید زیرا به صورت مستقیم بر روی عملکرد خودرو تاثیر می گذارد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اکتیون

تعمیر گیربکس ام جی

تعمیر گیربکس بایک

تعمیر گیربکس بسترن

تعمیر گیربکس بی وای دی

تعمیر گیربکس چانگان

تعمیر گیربکس دانگ فنگ

تعمیر گیربکس گریت وال

تعمیر گیربکس هاوال

تعمیر گیربکس هایما

تعمیر گیربکس هن تنگ

تعمیر گیربکس سانگ یانگ

تعمیر گیربکس کیا

دیدگاهتان را بنویسید