تعمیر گیربکس چینی

شما در حال مشاهده هستید تعمیر گیربکس چینی

چنانچه علائم زیر در خودروی چینی شما نمایان شد احتمال اختلال در گیربکس خودرو وجود دارد و باید توسط تعمیرکار گیربکس خودروی چینی پیگیری شود.

  1. روشن شدن چراغ چک گیربکس 
  2. تقه زدن گیربکس اتومات
  3. صدای ناشناخته از گیربکس
  4. لرزش گیربکس اتوماتیک
  5. داغ شدن گیربکس
  6. گاز هرز خوردن خودرو
  7. بوی سوختن از گیربکس
  8. خلاص شدن دنده 
  9. صدای ضربه هنگام توقف
  10. اختلال در عوض کردن دنده گیربکس
  11. نشتی روغن و کاهش سطح آن
  12. کاهش قدرت و شتاب خودرو

تعمیرگاه ما بیش از 20 سال است که تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک انجام می دهد.
چنانچه علائم فوق در خودروی شما نمایان شد و نمی دانستید که چه کاری باید انجام دهید با تیم متخصص ما در زمینه مشاوره حرفه ای، عیب یابی رایگان، و تعمیر گیربکس تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۰۹۱۲۲۰۰۵۶۳۰
آدرس ما: تهران، انتهای یادگار امام جنوب، سی متری جی (علی بختیاری)، نرسیده به چراغ قرمز هرمزان (به سمت آیت الله سعیدی) پلاک ۱۹۳، تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس

مشاوره رایگان: 09128397793

خدمات و مزایای تهران گیربکس برای تعمیر گیربکس خودروهای چینی

  • تعمیرات تخصصی گیربکس خودروی چینی به صورت حرفه ای و با گارانتی 30 هزار کیلومتری
  • فراهم کردن قطعات یدکی با کیفیت و اصلی برای گیربکس خودروی چینی
  • عیب یابی رایگان گیربکس خودروهای چینی
  • معاینه و تست گیربکس با استفاده از ابزار تخصصی
  • تعویض روغن، سرویس های دوره ای و فیلتر گیربکس خودرو
  • کاربرد تجهیزات به روز در تعویض و تعمیر گیربکس خودروی چینی
ویدیوی معرفی تهران گیربکس:

در ادامه به صورت کامل به معرفی گیربکس خودروی چینی، نقاط ضعف و قوت،علائم و دلایل خرابی، خدمات و مزایا و هزینه های تعمیر گیربکس این خودروها پرداخته ایم.

هزینه تعمیر گیربکس خودروی چینی و تعویض قطعات

هزینه تعمیر گیربکس خودروهای چینی

تفاوت زیادی بین تعمیر گیربکس برلیانس و تعویض آن وجود دارد. اکثر قطعات آسیب ‌دیده گیربکس قابل تعمیر اند؛ اما بعضی از تعمیرکاران بی ‌تجربه که تخصص کافی در این زمینه ندارند آنها را تعویض می کنند. در حالیکه در تعمیرگاه های تخصصی در تلاش اند که تمام قطعات آسیب دیده را به جای تعویض به درستی تعمیر نمایند.

جدول هزینه تعمیر گیربکس خودروهای چینی:

عنوانهزینه تعمیر گیربکس خودروی چینی
تعمیر کامل موتور خودرو25 میلیون تومان
پیاده و سوار کردن موتور و قطعات جهت تعویض واشر سرسیلندر7 میلیون تومان
عوض کردن واشر درب سوپاپ1 میلیون تومان
عوض کردن عملگرهای سر میل سوپاپ4 میلیون تومان
باز و بستن سینی و کارتل و عوض کردن اویل پمپ4.5 میلیون تومان
سرویس یا تعویض شیر های OCV900 هزار تومان
هزینه تعمیر زوزه کشیدن گیربکس اتومات4 میلیون تومان
هزینه تعمیر خلاص شدن دنده گیربکس اتوماتیک خودروی چینی3.5 میلیون تومان
هزینه تعمیر در رفتن دنده گیربکس اتومات3.2 میلیون تومان
هزینه تعمیر گیر کردن دنده در حالت P4 میلیون تومان
هزینه تعمیر گاز هرز خوردن گیربکس خودروی چینی3 میلیون تومان
هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک2 میلیون تومان
هزینه تعمیر توربین گیربکس اتومات2 میلیون تومان
هزینه تعمیر ساعت گیربکس اتومات2.4 میلیون تومان
هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس اتومات3 میلیون تومان
تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم4 میلیون تومان

استعلام هزینه تعمیر: 09128397793

 معرفی خودروهای چینی

خودروهای چینی از سالهای اول دهه ۸۰ وارد بازار ایران شدند. صنعت خودروسازی چینی سابقه چندانی ندارد، اما مانند صنعت های دیگر این کشور با وجود نقص هایی در ابتدای فعالیت باز به سرعت توانست پیشرفت کند.

 خرید و فروش این خودروها در بازار ایران از سالهای گذشته تا الان فراز و فرودهای زیادی داشته است. اولین خودروی چینی که خریداران ایرانی با آن آشنا شدند ام وی ام بود که توسط شرکت مدیران خودرو وارد کشور شد.

نقاط قوت خودروهای چینی: این خودروها به دلیل ظاهر زیبا و جذابی که نسبت به خودروهای داخلی و قیمت مناسبی که دارند توانسته اند توجه ایرانیان را به خود جلب کنند. شرکت های چینی همواره با افزایش کیفیت و امکانات رفاهی خودروهای تولیدی خود در تلاش بوده اند که جایگاه خود را در بازار ایران تثبیت کنند. امروزه شرکت‌های خودروسازی چینی مختلفی محصولات خود را وارد ایران می کنند و مونتاژ آنها در داخل کشور و با همکاری شرکت‌های داخلی انجام خواهد گرفت.

نقاط ضعف خودروهای چینی: از جمله معایب این خودرو می توان به صدای بلند، کم یاب بودن قطعات و عملکرد ضعیف سیستم ترمز اشاره کرد.

در خودروهای چینی از گیربکس های AT ، DCT ، CVT و AMT استفاده می شود که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و با توجه به مشخصات خودرو انتخاب می شوند.

علائم و دلایل خرابی گیربکس خودروهای چینی

روشن شدن چراغ چک گیربکس: در صورت خرابی گیربکس، سنسور های الکتریکی آن دچار اختلال خواهند شد و چراغ گیربکس روشن می شود. 

تقه زدن گیربکس اتومات: چنانچه حین رانندگی هستید و از گیربکس خودرو صدای تقه می آید گیربکس دچار مشکل شده است.

صدای ناشناخته از گیربکس: گاهی اوقات اختلال در فیلتر روغن یا کاهش سطح آن موجب زوزه کشیدن گیربکس می شود.

لرزش گیربکس اتوماتیک: گاهی شل شدن اتصالات و ناهماهنگی چرخ دنده و محورها موجب لرزش گیربکس می شود.

داغ شدن گیربکس: داغ کردن گیربکس در اثر ساییدگی بین قطعات می تواند از دلایل خرابی گیربکس خودروی شما باشد.

گاز هرز خوردن خودرو: در صورتی که کلاچ گیربکس اتوماتیک ساییده شده باشد و درست قفل نشود خودرو با مشکل گاز هرز خوردن روبرو می شود.

بوی سوختن از گیربکس: در اثر سوختن قطعات و سیم یا حرارت بالای گیربکس بوی سوختگی از خودرو استشمام می شود.

خلاص شدن دنده: گاهی اوقات حین تعویض دنده و گرفتن کلاچ دنده از حالت نرمال بیرون می آید و خلاص می شود که باعث صدمه به جعبه دنده می شود.

صدای ضربه هنگام توقف: کاهش سطح روغن باعث عملکرد نادرست گیربکس و ایجاد صدای آن هنگام توقف می شود.

اختلال در عوض کردن دنده گیربکس: اختلال در تعویض دنده از علائم خرابی گیربکس است که در نتیجه آن دنده قفل شده و خودرو از حرکت باز می ایستد.

نشتی روغن و کاهش سطح آن: وجود شکاف یا سوراخ در جعبه دنده باعث نشتی روغن می شود و در نتیجه کاهش سطح آن می شود.

کاهش قدرت و شتاب خودرو: بعضی اوقات هنگام تعویض دنده متوجه می شوید که روند آن کمی طولانی شده و باعث کاهش شتاب خودرو می شود.

مزایای تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس

تماس با سرپرست تعمیرگاه: 09128397793

تعمیر گیربکس چینی

در حال حاضر خودروهای چینی زیادی در بازار ایران وجود دارند که بسیار پرطرفدار هستند؛ زیرا نسبت به خودروهای تولید داخلی یک سر و گردن بالاتر اند و امنیت بیشتری را فراهم می کنند. از جمله این خودروها می توان به ام وی ام، چری، تیگو، برلیانس، چانگان، لیفان و … اشاره کرد. در تعمیرگاه تهران گیربکس تعمیر گیربکس انواع خودروهای چینی انجام می شود از جمله:

تعمیر گیربکس لیفان

تعمیر گیربکس جک

تعمیر گیربکس جیلی

گیربکس خودروهای چینی را می توان در دسته پرکاربردترین نوع گیربکس های صنعتی در بازار کشورهای مختلف از جمله ایران دانست. جعبه دنده چینی قابلیت پایین آوردن تعداد دنده ها و در مقابل بالا بردن گشتاور را دارد، همچنین می‌تواند موجب تزریق قدرت به موتور خودرو شود، اما نسبت به دیگر خودروها حساسیت بالاتری دارد. برای مثال در تعمیر گیربکس ام وی ام تعمیر به موقع مهم است در غیر این صورت به قطعات دیگر آسیب می رسد. جعبه دنده خودروی چینی به راننده این امکان را می دهد که بتواند سرعت خود را در هر شرایطی کنترل کند که ساده‌ترین آنها گیربکس مکانیکی است.

انواع گیربکس های چینی شامل:

  • گیربکس DCT
  • گیربکس MT
  • گیربکس AMT
  • گیربکس CVT
  • گیربکس AFT

از جعبه دنده خودرویتان به خوبی مراقبت کنید؛ زیرا فهمیدن اینکه کدام تعمیرگاه گیربکس اتومات، تجربه و دانش کافی جهت تعمیر گیربکس خودروهای چینی دارد کار سختی است. دقت داشته باشید که تعمیر جعبه دنده کاری کاملاً تخصصی است و یک تعمیرکار ساده نمی تواند مشکلات آن را برطرف کند و در اکثر موارد باعث می‌شود که دوباره هزینه زیادی برای تعمیر این قطعه خودرویتان پرداخت کنید و مجددا آن را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

مهمترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که جعبه دنده اتوماتیک خودروهای چینی نسبت به دیگر خودروها تخصصی تر هستند و نباید آنها را درهر تعمیرگاهی تعمیر کنید.
 تهران گیربکس یکی از مراکز معتبر تعمیر گیربکس خودرو چینی از جمله تعمیر گیربکس چری در تهران است که از تعمیرکارانی ماهر، متخصص و با تجربه تشکیل شده است و خودرویتان را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت تعمیر می کنند. تمامی خدمات ارائه شده توسط این تعمیرگاه ضمانتی میباشند، بنابراین لازم نیست نگرانی در این بابت داشته باشید. پس با خیال راحت خودرویتان را به ما بسپارید.

چه زمانی باید روغن گیربکس خودروهای چینی را تعویض کرد

یکی از مواردی که باید در گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی به آن توجه زیادی داشته باشید تعویض روغن است. زیرا در اکثر موارد از تعمیر آنها جلوگیری می کند.

با توجه به اینکه جعبه دنده های چینی از قطعات مختلفی تشکیل شده اند، نمی‌توان به طور کامل همه آنها را توضیح داد.
 اما مهمترین آنها مبدل گشتاور، دنده ها، پمپ هیدرولیک و کلاچ های هیدرولیک، سوپاپ ها و … است.

 در صورت عدم تعویض به موقع روغن گیربکس کلاچ و باندهای داخلی آن آسیب خواهند دید، به علاوه کلاچ ها بر روی هم می لغزند و انتقال نیرویی صورت نخواهد گرفت.
 یکی دیگر از دلایل تعویض روغن وجود براده های ریز داخل روغن است که وارد مجرا روغن کاری می شوند و مانع از روغن کاری اصولی قطعات جعبه دنده خواهد شد و از این رو جعبه دنده خودرویتان مشکل پیدا می کند.

این قطعات آسیب دیده می توانند سوپاپ و یا دنده ها باشند. از این رو هنگام سرویس دوره ای خودرو، روغن گیربکس را چک می کنند که اگر براده هایی را درون آن مشاهده کردند روغن جدید را جایگزین آن نمایند.
 زمان انجام تعویض روغن معمولاً در دفترچه راهنمای خودرو ذکر شده که در حالت معمول ۴۵ تا 60 کیلومتر است.

در صورت احساس کردن لرزش خودرو هنگام تعویض دنده و یا اینکه در این هنگام ضربه وارد می شود، باید خودرویتان را نزد تعمیرکار ببرید تا روغن و فیلتر را بررسی کند. دقت داشته باشید که شرایط رانندگی نیز بر روی کیفیت روغن خودرو تاثیر می گذارد. به همین دلیل در صورت رعایت نکردن، باید زودتر از موعد مقرر نسبت به تعویض روغن گیربکس خودرو اقدام کنید.

 البته به یاد داشته باشید که خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید؛ زیرا کار هرکسی نیست و در تعمیرگاه تخصصی با استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک انجام می گیرد.

سرویس های دوره ای گیربکس چینی

سرویس های دوره گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی امری بسیار مهم است که نباید نسبت به آن بی ‌توجه باشید؛ زیرا عملکرد این قطعه به شرایط نگهداری، تعویض روغن و سرویس های دوره ای بستگی دارد. همانطور که در بالا اشاره شد عملکرد جعبه دنده با استفاده از فشار روغن انجام می‌گیرد، از این رو سرویس به موقع خودرویتان می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد مطلوب و طول عمر آن داشته باشد.
 سرویس دوره ای جعبه دنده خودروهای چینی نیز مانند دیگر قسمت های آن به بازدیدهای دوره ای نیاز دارد که آن هم به زمان و یا کارکرد آن وابسته است. در کل نباید از این قطعه مهم غافل شوید زیرا به صورت مستقیم بر روی عملکرد خودرو تاثیر می گذارد.

تماس با متخصص تعمیرات: 09128397793

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اکتیون

تعمیر گیربکس ام جی

تعمیر گیربکس بایک

تعمیر گیربکس بسترن

تعمیر گیربکس بی وای دی

تعمیر گیربکس چانگان

تعمیر گیربکس دانگ فنگ

تعمیر گیربکس گریت وال

تعمیر گیربکس هاوال

تعمیر گیربکس هایما

تعمیر گیربکس هن تنگ

تعمیر گیربکس سانگ یانگ

تعمیر گیربکس کیا

میلاد سرلک

میلاد سرلک هستم. مهندسی مکانیک خوندم و بیش از 16 سال سابقه تعمیر گیربکس خودرو دارم. 10 سالی هست که به صورت تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای خارجی و ایرانی رو انجام میدم. هدفم اینه که تمامی تجارب شخصی، اطلاعات فنی و نکات مهم انواع گیربکس های اتوماتیک رو اینجا با شما به اشتراک بگذارم

دیدگاهتان را بنویسید